صالح رشید حاجی خواجه لو، سجاد کرمی و مهدی مهدی | طرح جامع مدرسه حکمرانی و سیاستگذاری دولت اسلامی

یکی از الزامات و ضرورت‌های اصلی تشکیل و استقرار دولت اسلامی، امتداد اجتماعی انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن در نظامات و عرصه‌های دولت (اقتصاد، بانکداری، سلامت، تعلیم و تربیت و …) و همچنین امتداد مدیریت انقلابی است. با توجه به خلاء جدی که در این زمینه وجود داشت، در این پژوهش، با بررسی مبانی تربیت اسلامی، انقلابی و تشکیلاتی، شاخص‌های مدیر تراز انقلاب اسلامی در دو بعد تخصصی و عمومی و در ساحت‌های بینش، دانش و مهارت‌های حکمرانی و سیاستگذاری استخراج گردید. همچنین در بخشی از این پژوهش، مأموریت، سیاست‌ها، اهداف، ساختار، مدیریت، نحوه تأمین منابع مالی، برنامه‌های درسی، شیوه‌های آموزشی و تربیتی، ملاک‌های جذب اعضای هیئت علمی و مدرسان مدارس و دانشکده‌های حکمرانی وهمچنین اندیشکده‌های برتر دنیا مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت. در نهایت، مبتنی بر مطالعات فوق، اصول تربیت، الگوی تربیتی (ساختار کلان تربیتی و مراحل تربیت و کادرسازی)، نظام‌نامه عملیاتی (دوره‌های تربیتی، سرفصل‌ها، روش‌های آموزشی و تربیتی و …) مدرسه حکمرانی و سیاستگذاری دولت اسلامی طراحی شد.