دیدار و گفتگوی رئیس، برخی از مدیران و اعضای پژوهشکده حکمت با حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و امام جمعه موقت تهران

نشست هم‌اندیشی جمعی از پژوهشگران پژوهشکده سیاست‌پژوهی و مطالعات راهبردی حکمت با حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری؛ رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و امام جمعه موقت تهران برگزار شد.

در این نشست، صالح رشید حاجی‌خواجه‌لو؛ رئیس پژوهشکده سیاست‌پژوهی و مطالعات راهبردی حکمت گفت: پژوهشکده حکمت به ارتقاء کارآمدی نظام از درگاه سیاست‌پژوهیِ مبتنی بر سیاست‌های کلی نظام و منویات مقام معظم رهبری، نگاه ویژه‌ای دارد.

حاجی‌خواجه‌لو افزود: اندیشکده‌ها و مراکز سیاست‌پژوهی ظرفیت‌ها و تجارب بسیاری در مسئله‌شناسی، سیاست‌پژوهی و گفتمان‌سازی مسائل کلان و راهبردی کشور دارند و می‌توانند با حضور و سخنرانی در مراسم عبادی-سیاسی نماز جمعه، در این عرصه نقش‌آفرینی مؤثری ایفا کنند.

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری نیز ضمن تأکید بر لزوم تجهیز مدیران کشور به دستگاه تحلیلی کلان‌نگر گفت: عرصه و مأموریتی که پژوهشکده حکمت انتخاب کرده عرصه‌ای مهم و حیاتی است و خوشبختانه این پژوهشکده با دغدغه‌ی انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن به چنین عرصه‌ای پای نهاده است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور افزود: جامعه اندیشگاهی با شناسایی موقعیت‌های تاریخی، تحلیل واقع‌بینانه از شرایط کشور و شناخت آرمان‌ها به صورت منظومه‌ای از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نقش مهمی در حل مسائل کشور دارد.