صالح رشید حاجی‌خواجه‌لو | نشست‌های آموزش حکمرانی نقش انتقال تجربیات را دارند

صالح رشید حاجی‌خواجه‌لو رئیس پژوهشکده سیاست‌پژوهی و مطالعات راهبردی حکمت در نشست حکمرانی و سیاستگذاری در گام دوم انقلاب که در پژوهشکده سیاست‌پژوهی و مطالعات راهبردی حکمت برگزار شد، گفت: تشکیل دولت جوان انقلابی مدنظر مقام معظم رهبری نیازمند برگزاری نشست‌های آموزش حکمرانی برای انتقال تجربیات است.

وی افزود: از بحث‌های جدی برای جایگزینی مدیران این است که نسل جوان تجارب مدیریت و حکمرانی را ندارند؛ یکی از وظایف پژوهشکده‌هایی نظیر حکمت این است که زمینه را برای انتقال تجربه افرادی که در سطح کلان مدیریتی بوده‌اند را فراهم کند.

رئیس پژوهشکده سیاست‌پژوهی و مطالعات راهبردی حکمت اظهار کرد: بعضی از مسائل و مشکلات پیش روی کشور نوظهور هستند و ممکن است تا کنون با آن مواجه نشده‌ باشیم؛ افرادی وجود دارند که در این ۴۰ سال تجارب حکمرانی داشته‌اند.

رشید حاجی‌خواجه‌لو اضافه کرد: مقام معظم رهبری اخیراً فرموده‌اند تا زمینه را برای حضور دولت جوان انقلابی فراهم کنید؛ زمانی‌که قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان تصویب شد یکی از مشکلات جایگزینی مدیران است چراکه بر اساس پیش‌بینی‌ها تا چند سال آینده حدود هشت هزار مدیر باید جابجا شوند اما نسل جوان تجربیات کافی را ندارند.

راهکار جبران کمبود تجربه، انتقال تجربیات از مدیران عالی است که تجربه سیاستگذاری مختلفی داشته‌اند.