1- بانک‌ها و بابک‌ها

2- چگونه دستِ نامرئی، دست‌کشِ دولت تن می‌کند!

3- "تحریم کسب‌ و‌ کار من است"

4- دولت‌مردان مشغول کار(ناوال)ند!

5- «گزک به گرگ»

6- ادامه، خاتمه یا تصمیمی میانه؟

7- نفع بیشتر پزشکان در برابر افزایش هزینه های سلامت مردم

8- هزینه سرانه سلامت چیست؟

9- نگاه نه بازیگر سلامت به طرح تحول نظام سلامت (چاپ شده در مجله رمز عبود شماره 16)

10- صنایع دستی آن نیست که باید باشد

11- سهم گردشگری از برنامه‌های توسعه چقدر است؟

12- سدی بر سونامی گردشگری

13-قانون لغو روادید و درسی برای صنعت گردشگری

14- فصلی در باب کمپین تحریم سفر به حامیان داعش

15- مقایسه طرح تحول سلامت با سیاست های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری

16- نقدی بر طرح تحول نظام سلامت

17- هدفمندی یارانه ها از قانون تا اجرا

18- عملکرد دولت در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه

19- ایران- امریکا، تعامل یا تداوم تخاصم

20- آینده پژوهی نرخ ارز در پسا برجام

21- چرا بازار ارز در ساحل امن پهلو نمی گیرد؟

22- نظارت بر صدا و سیما با ابزارهای ناکارآمد

23- مصوبه ای به نفع ناظر

24- دلایل ناکارآمدی سیستم نظارتی درونی سازمان صدا‌ و سیما

25- اداره سازمان صداوسیما در ۲۵ سال بدون قانون مصوب مجلس

26- راهکارهای کوچک‌سازی و چابک‌سازی ساختار صداوسیما

27- توسعه کمی شبکه‌های صدا و سیما؛ عامل معکوس‌شدن هرم قدرت

28- رئیس بعدی سازمان صدا و سیما با چه مشکلاتی مواجه خواهد شد؟

29- اولویت دولت یازدهم: «صنایع فرهنگی» یا صنایع سخت؟

30- وارد کننده خودرو باشیم بهتر است یا واردکننده بازی‌های رایانه‌ای؟

31- این شهدا، چگونه مدیریت جهادی را پیاده کردند؟

32- خواب خرگوشی مسئولان و غفلت از گلوگاه محصولات فرهنگی

33- سود فیلم 300 بیش از سود یکساله ایران خودرو بوده است

34- تهدید بزرگ شبکه‌های تلویزیونی جدید برای صدا و سیما/ خطر بزرگتر شدن هرم معکوس قدرت

35- تأملی در نقش الگوبخشی و هویت بخشی سنتی اعضای هئیت علمی

36- در دانشگاه، دانش ((گاهی)) تولید می شود! ضرورت بازنگری در آئین نامه ارتقاء اعضای هئیت علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی کشور

37- زوال کارکرد آموزشی در سیطره پژوهش محوری بر دانشگاه ها

38- ضرورت ارائه مدلی برای توسعه پردیس‌های دانشگاهی/ جلوگیری از تنزل جایگاه علم و دانشگاه

39- سناریوهای پیش روی آموزش عالی

40- پژوهش و شبه پژوهش؛ مک دونالدیزه شدن روش تحقیق

41-صدا و سیما در چنبره بوروکراسی

42-بخشنامه هایی که اقتصاد مقاومتی را لوث می کند

43-اقتصاد مقاومتی: بررسی موانع توسعه فناوری

44-آموزش های دانشگاهی، فارغ التحصیلان بیکار

45-اقتصاد سیاسی انیمیشن The LEGO Movie

46-چالش نهادی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در دولت یازدهم

47-چابک‌سازی راهبردی، راهبرد متناسب‌سازی؛ جستاری در خصوص مشکل بوروکراسی‌زدگی صدا و سیما

48-گذری بر اقتضائات اندیشه ای هنر پویانمایی

49-منابع و مصارف طرح تحول سلامت، با تاکید بر فاز سوم

50-آتیه ی تورم در دولت تدبیر

51-عصر اطلاعات؛ فجر شفافیت

52-چراییِ شفافیت

53-هدف مندی یارانه ها در دولت یازدهم

54-سامانی از جنسِ سامانه

55-روال کارکرد آموزشی در سیطره پژوهش محوری بر دانشگاه ها

56-«دستورکارگذاری» در صناعت «تاریخ»

57-نقدی بر نحوه‌ی عملکرد سیاست‌مداران در مقابل یکدیگر؛ مشکل ارزیابی سیاست‌های دولت و راهکارهای پیش ‌رو

58-«شمشیر مرصَّع»

59-صنایع دستی نیازمند دستگیری

60-نسبت برنامه‌های توسعه با اهداف اقتصاد مقاومتی

61-تعرفه واقعی، درآمد واقعی

62-ماهیت فساد اقتصادی در ایران و برخی راهکارها

63-ضرورت وجود سیستم اطلاعات اقتصادی شفاف؛ آیا اعتماد ملی در خطر است؟

64- طرح تحول نظام سلامت از منظر بازیگران 

65-چشمان کاملاً بسته

66-دوشغلگی پزشکان

67-مهارت‌های سیاسی مصلح اجتماعی

68-مؤلفه­ های شفافیت­ زا برای سازمان امور مالیاتی کشور

69-تکرار تاریخ در روند تدوین برنامه جامع گردشگری؟!

70-نگاهی به نیروی انسانی در سازمان‌های حوزه سلامت

71-مهد سرمایه‌داری؛ مدارس دولتی یا خصوصی؟!

72-نا امیدی از تدبیر تازه دولت در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

73-رویکرد برخی از اقتصاددانان مسلمان در تحلیل بحران های مالی و ارائه راهبردها

74-مقایسه طرح تحول در سه کشور ایران، تایلند و ترکیه

75-گذری بر مسائل نظام سلامت

76-شفافیت به‌مثابه قدرت هوش‌مند

77-طب سنتی افول تا احیا

78-حمایت از استارت‌آپ‌های فرهنگی: از تصدی‌­گری تا تسهیل‌­گری

79-اشتباه برداشتی که اقتصاد دانش بنیان را تهدید می‌کند

80-بررسی علل بزرگی سازمان صدا و سیما

81-بحران نیروی انسانی ناکارآمد در صدا و سیما

82-بزرگ بودن سازمان، پاشنه آشیل صداوسیما

83-انتقال بیمه‌ها، ‌بی‌تدبیری تاریخی

84-نقدی بر رویکرد اسلامی‌سازی در اقتصاد اسلامی با تأکید بر نظریه‌های مصرف

85-خصوصی‌سازی پنهان آموزش؛ از مهد نئولیبرال تا ...؟!

86-جایگاه نظام های رتبه بندی دانشگاهی در سیاستگذاری آموزش عالی و ضرورت طراحی نظامی بومی

87-بررسی سیر تاریخی برنامه های تحولی در آموزش و پرورش

88-کمبود منابع نظام سلامت، تخت بیمارستانی یا نیروی انسانی(بخش اول)

89-کمبود منابع نظام سلامت، تخت بیمارستانی یا نیروی انسانی(بخش دوم)

90-آیا هدفمندسازی یارانه‌ها به تورم و افزایش نقدینگی منجر شده است ؟

91-گفتگوهای شفافیت، در حکمت!

92-بررسی معیارهای ارتقاء مرتبه ی اعضاء هیأت علمی در دانشگاه های برتر دنیا

93-بررسی تطبیقی نظام‌های رتبه‌بندي دانشگاه‌ها

94-کشف؛ حلقه‌ی مفقوده‌ی آموزش هنر

95-ضرورت مدرسه حکمرانی در نظام جمهوری اسلامی ایران

96-صدا و سیما و برنامه‌ی توسعه‌ی ششم

97-مسئله‌ی رکود اقتصادی و راه‌حل‌های پیش‌رو

98-معمای سیاست‌گذاری

99-ارائه‌ی برنامه ی آموزشی هوشمند رشته‌ی خط‌مشی عمومی از طریق کاربست مطالعه‌ی تطبیقی دانشگاه‌های مطرح جهان

100-استخراج فرآیند رشد جامعه اسلامی با تأکید بر سوره حجرات

101-اعداد قوه‌ی نرم و سخت، زمینه‌ساز امنیت!

102-نیم‌نگاهی به غرب و غرب‌زدگی نزد فردید/ نظریه‌ اسماء الله تاریخی

103-نفی هولوکاست، در پرسش «آشوویتس یکتا؟»

104-اولین نقشه و نگاشت جهانی صنعت محتوا، خلاق و فرهنگی

105-دلایل گسترش استارت‌آپ‌ها در ایران

106-اقتضائات سیاست‌های جذب سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه استارت‌آپی کشور

107-تحول و ارتقای علوم انسانی: ضرورت‌ها و بررسی اقدامات صورت گرفته

108-چالش بازنشستگی عظیم در آموزش و پرورش، تهدیدی برای آموزش کشور یا فرصتی برای بالندگی

109-تبیین کاربرد نگاه استراتژیک سون‌زو در علوم مدیریت (قسمت 1/2)

110-برنامه‌ریزی سفر، حلقه‌ی مفقوده‌ی تصادفات جاده‌ای در ایران

111-مروری بر پژوهش های صورت‌گرفته در حوزه مالیات اسلامی در ایران

112-نبود حکمرانی و سیاستگذاری منسجم و یکپارچه در آموزش کشور؛ مسئله و مانع جدی در ادغام آموزش عالی و آموزش پزشکی

113-تاریخ جایگزین یا جهان بدونِ …!

114-اسلامی شدن، راز جاودانگی زبان فارسی!

115-واقعیت ایرانی در قبله‌ی عالم فولر!

116-فردگرایی، بنیادی فی‌الجمله، اسلامی!

117-نبود ضمانت اجرایی؛ چالش جدی در جایگاه و عملکرد سیاست‌گذاری شورای عالی انقلاب فرهنگی

118-تولیّت برجامی وزارت بهداشت اهمال وظایف اصلی؛ پیش‌قدم شدن در امور فرعی

119-تبیین کاربرد نگاه استراتژیک سون‌زو در علوم مدیریت (قسمت 2/2)

120-استارت‌آپها در خدمت بهبود نظامهای اقتصادی و اجتماعی کشور

121-تهدیدهای استارت‌آپ‌ها

122-تجربه‌نگاری و سیاست‌پژوهی (بخش نخست)

123-محتوای آموزشی نظام آموزش و پرورش، بایدها و نبایدها

124-بررسی وضعیّت نظام ارتباطی آموزش در کشورهای مختلف جهان

125-آیا تو چنان‌که می‌نُمایی، بانکی؟

126-نکاتی پیرامون ابهامات اجرائی سازی مالیات‌های اسلامی

127-کشف و استخراج مؤلفه‎ها و خرده‎نظام‌های دانشکدۀ حکمرانی از طریق کاربست مطالعۀ تطبیقی

128-افزایش درآمد مالیاتی؛ به چه قیمتی؟

129-معضلی به نام کسری دخل و خرج دولت: اشکال از «دخل» است یا «خرج»؟

130-شفافیت عملکرد خدمت‌گزاران سلامت: مروری بر تجربه‌ی انگلستان (قسمت 1 از 2)

131-صوت و تصویر فراگیر، لزوم توجه و اقدام به موقع

132-رگولاتوری رسانه‌ها در انگلستان؛ تلاش برای تجاری‌نشدن فرهنگ ملی

133-چیستی عملکرد

134-ضعف در هدایت تحصیلی

135-نه نقطه‌ضعف ذاتی نظام‌های رتبه‌بندی

136-مشکلات مالی آموزش و پرورش، ابعاد و زوایا، سیاستگذاری اصلاحی

137-تحول و ارتقای علوم انسانی: ضرورت‌ها و بررسی اقدامات صورت گرفته

138-ریشه های اقتصادی نارضایتی عمومی

139-«ساتوشی و چراغ جادو» 1 مقدمه‌ای بر چیستی فن‌آوری زنجیره‌ی بلوک

140-الزامات راه‌اندازی شبکه اجتماعی و پیام‌رسان داخلی

141-ضرورت ترسیم و بازتعریف کارکردهای مطلوب سازمان های فعال در عرصه آموزش هنر و رسانه

142-شفافیت در عملکرد خدمت‌گزاران سلامت: مروری بر تجربه‌ی انگلستان (قسمت 2 از 2)

143-سیر تطور، مولفه ها، نهادها و فرایند سیاستگذاری صنایع فرهنگی در ایالات متحده آمریکا

144-درآمدی بر ضرورت و اهمیت ابزار شناسی در مطالعات خط‌مشی عمومی

145- تاملی در رابطه نظام سلامت و تحلیل نهادی از منظر استروم درس تحلیل نهادی

146-اثرات شفافیت مالیاتی و اعتماد بر مشارکت داوطلبانه مؤدیان مالیاتی

147-«ساتوشی و چراغ جادو»2 مقدمه‌ای بر چیستی و چگونگیِ فن‌آوری زنجیره‌ی بلوک

148- بررسی شاخصه های رشد علمی یک کشور و جایگاه نشریات و مقالات علمی

149-چالش های اجرایی شدن اسناد بالادستی آموزش عالی

150-جمع سپاری و لزوم کاربست آن در سیاست گذاری عمومی

151-زنجیره سازی؛ راهکاری برای بهره برداری حداکثری از صنایع خلاق

152-برنامه جامع گردشگری کشور

153-ذبح منافع ملی در قربانگاه بازار ارز / کاهش ارزش پول ملی، ابزاری برای تعدیل تراز تجاری/ ایجاد رانت 240 هزار میلیارد تومانی برای برخی گروه‌ها

154-سیر ارزی

155-لزوم استفاده بهینه از نظرسنجی‌ها در صدا و سیما

156-ضرورت بهره گیری از ظرفیت نگاشت نهادی در سیاست گذاری عمومی

157-عدم شایسته سالاری در نظام مدیریت آموزش و پرورش، علتها و ریشه ها

158-راه اندازی سامانه هوشمند نوین دستورالعمل های بالینی در بیمارستان های دولتی و جبران خدمت مبتنی بر راهنماهای بالینی

159-اقتصاد سیاسی فاجعه ارزی: چگونه عقلانیت سیاسی حکم به بدترین تصمیمات ارزی می‌دهد؟

160-مدارس استعدادهای درخشان؛ استعدادهای درخشان مدارس

161-بررسی سیاست اسلامی سازی دانشگاه ها در ایران: نقدی بر سند دانشگاه اسلامی (بخش اول)

162-مسائل نمایش فیلم در سالن‌های سینما

163-مناقشه‌های سیاستی زیست تئاترهای کمدی موزیکال در ایران (بخش اول)

164-«فرصتِ تهدید» نظام بانکی (بخش اول)

165-رانت ارز جهانگیری به جهانگردی

166-واکاوی ریشه‌های خودارجاعی پزشکان

167-تأثیرات اجتماعی سلامت بر جامعه

168-زیاده ارزی نیست! / موشن گرافی درباره ارز مسافرتی

169-موشن گرافی الان یا الان؟!

170-استقلال جشنواره جهانی فیلم فجر؛ فرصت ها و چالش ها

171-مناقشه‌های سیاستی زیست تئاترهای کمدی موزیکال در ایران (بخش دوم)

172-«فرصتِ تهدید» نظام بانکی (بخش دوم)

173-بررسی راهکارهای مدیریت خودارجاعی پزشکان

174-خطمشی سلامت چیست

175-مسائل آموزش و پرورش؛ سند نگاری یا اجرای اسناد

176-رتبه‌بندی دانشگاه‌ها ابزاری برای حکمرانی بخش آموزش عالی

177- پیچ خط‌مشی؛ رویداد جمع سپاری حل مسائل عمومی

178-«باید» هایی که در شبکه پخش خانگی کشور نداریم

179-بررسی سیاست اسلامی سازی/ شدن دانشگاه‌ها در ایران: نقدی بر سند دانشگاه اسلامی (بخش دوم)

180- تحلیل مقایسه ای سیاست های صنایع فرهنگی ایالات متحده آمریکا و کره جنوبی (بخش اول)

181-آموزش و پرورش و مسئله تمرکز

182-مدلی برای پیش بینی درگیری ها و ائتلاف های منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا

183-شرایط امروز اقتصادی و فرصت هایی برای گردشگری

184-چرا ایدۀ «هدایت نقدینگی» بی راهه است؟

 

 

 

 

کانال تلگرام

پژوهشکده سیاست پژوهی و مطالعات راهبردی حکمت

Hekmat_ac@

 

مأموریت پژوهشکده

پژوهشکده سیاست پژوهی و مطالعات راهبردی حکمت، سازمانی است یادگیرنده ،دانش بنیان، آینده نگر و منحصر به فرد در سطح کشور، ‌متکی به نیروی انسانی متعهد، جوان و بهره مند از دستاوردهای نوین علمی که از طریق شناسایی،‌ جذب، تربیت، شبکه سازی و نگهداشت نیروی انسانی و نیز توسعه و کاربردی نمودن دانش سیاستگذاری که در جهت کارآمدسازی نظام جمهوری اسلامی ایران سازماندهی شده است.
این پژوهشکده با التزام به مبانی حکمی و ارزشهای انقلاب اسلامی و اخلاق اسلامی و پایبند به منافع عامه، بهبود مستمر و توسعه دانش سیاستگذاری ایرانی- اسلامی را سرلوحه خویش قرارداده و از طریق ایده پردازی، کادرسازی، نهادسازی و با ایجاد ارتباطات موثر بامراکز اصلی سیاستگذاری پاسخگوی نیازهای سیاستگذاران بوده و در جهت تحقق آرمانهای انقلاب و نظام گام بر میدارد.

معرفی پژوهشکده

 پژوهشکده  سیاست پژوهی و مطالعات راهبردی حکمت توسط جمعی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با هدف اصلی کارآمدسازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از طریق انجام پژوهش‌های کاربردی با رویکرد آینده پژوهی و حل مسأله تأسیس شده است

http://hekmatac.ir/images/1421587489_mail-32.pngاین آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

http://hekmatac.ir/images/1421587498_phone-32.png021-66974328